Chwila na wiersz

niedziela, 23 kwietnia 2017

„Dajcie spokój”

„Dajcie spokój”

 

Ludzie ludzie, ludzie
zejdźcie z pola 
inny od was 
do was woła, wołam.


Nie ma na was czasu 
społeczeństwo 
sens bez sensu 
niesiecie za często.

Albo bezsens z sensem 
wykładając 
wręcz kłamiecie 
mówiąc nie słuchając.

Ludzie ludzie, ludzie
zejdźcie z pola 
inny od was 
do was woła, wołam.

Wy walczycie szpilką 
siwym włosem 
mogę tylko 
cicho kląć pod nosem.

Gdzie szukać mentorów 
z opowieści 
w waszych słowach 
światło się nie mieści.

Ludzie ludzie, ludzie
zejdźcie z pola 
inny od was 
do was woła, wołam.

Każda wizja w końcu 
się rozleci 
tylko wtedy 
wsadźmy ją do śmieci.

Wszystko ciągle zmaga 
się ze sobą
niemożliwe
wodę zwalczyć wodą .

Ludzie ludzie, ludzie
zejdźcie z pola 
inny od was 
do was woła, wołam.

Wszystko ciągle zmaga 
się ze sobą 
tak się składa 
nikt nie stoi obok.



Autor: Paweł Rodger Nogaj
 

13 komentarzy:

  1. Super wiersz, choć odrobinę niezrozumiały.
    Zapraszam do siebie, na blogu właśnie pojawił się post o tematyce pisarskiej pt. "Dekalog pisarza"

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie wprowadzone metafory. Wg mnie wiersz jest zrozumiały, ale każdy dzieła interpretuje na swoj sposób. 😊Powodzenia w dalszym pisaniu! 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, miło mi, że ktoś zadtanowił się chwilę nad interpretacją :D .Pamietajcie, właściwa interpretacja to WASZA interpretacja ;)

      Usuń
  3. Bardzo podoba mi się ten wiersz, a zwłaszcza rytm!

    Mam nadzieję, że matura udana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, trochę się natrudziłem z tym rytmem :D
      Tez mam nadzieję ;)

      Usuń
  4. Gratuluje niezwykłej rytmiki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, jednak w dużym stopniu niezrozumiane przeze mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, każdy rozumie badź nie, na swój własny sposób, jeśli zagłębisz się bardziej napewno znajdziesz swoją interpretację ;)

      Usuń
  6. Piękny wiersz i dużo w nim prawdy!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za współczesnymi wierszami, nawet takimi pisanymi do szuflady, ale Twój "wpada mi w ucho"! :)

    OdpowiedzUsuń